کد خبر: 899838
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳

پويش ملي «پاي كار ايراني» مدتي است كه در فضاي مجازي شروع به كار كرده و از ابتداي اسفندماه اين پويش در سطح بازار دنبال مي‌شود. سيدمصطفي موسوي‌نژاد كه پايه‌گذار اين پويش است، از ادامه كارش در ايام ماه‌رمضان،آستانه بازگشايي مدارس خبر مي‌دهد و معتقد است كه مردم به خريد كالاي ايراني، بيش از گذشته رغبت پيدا كرده‌اند.
مدتي است كه پويش دانشجويي با نام «پاي كار ايرانيم» به منظور حمايت از توليدات داخلي، در فضاي مجازي به راه افتاده است. به گفته دست‌اندركاران اين پويش دانشجويي، ايده راه‌اندازي اين پويش، زماني به ذهن آنها رسيد كه احساس كردند در بحث حمايت و مصرف كالاهاي داخلي در كشور، فقدان حركتي منسجم و مردمي وجود دارد. يكي از ويژگي‌هاي شاخص اين پويش، عدم وابستگي آن به احزاب و جناح‌هاي سياسي فعال در كشور بوده و گفتني است كه تاكنون نمايندگاني از سلايق مختلف سياسي، حمايت خود را از اين پويش دانشجويي اعلام كرده‌اند. براساس آمار و اطلاعات موجود، سال گذشته حدود يك ميليون و 420هزار نفر از كارگران فعال در حوزه صنعت در كشور، شغل خود را از دست داده‌اند كه بخشي از اين اتفاق به دليل اتخاذ سياست‌هاي نادرست دولت در حوزه واردات كالا و بخشي ديگر، عدم اقبال عمومي براي خريد كالاهاي توليد داخلي بوده است.
فعالان اين پويش از ابتداي اسفندماه دو غرفه در بازار تهران روبه‌روي پله نوروزخان برپاكرده‌اند و در تيم‌هاي مختلف با مردم صحبت و آنها را به خريد كالاي ايراني ترغيب مي‌كنند. موسوي‌نژاد با تأكيد بر اينكه مردم با روي باز با همكاران اين پويش گفت‌وگو مي‌كنند، افزود: ما فقط نظرات مردم را به مسئولان و توليدكنندگان منتقل مي‌كنيم، مردم نسبت به كيفيت و قيمت كالاي ايراني حساسيت دارند و از واردات بي‌رويه كالا انتقاد مي‌كنند. شايد بيش از هر زماني از بيكاري فرزندان‌شان و سرپرستان خانوار نگراني دارند و براي سر‌پا نگه‌داشتن توليد داخلي و حفظ اشتغال، كالاي ايراني مي‌خرند. وي تأكيد كرد: بخش اعظمي از خريد شب عيد به پوشاك و كفش اختصاص دارد و ما تلاش كرديم با توزيع بادكنك به بچه‌ها و كيف خريد، مردم را به خريد كالاي ايراني تشويق كنيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار